2019. jan. 28.

Kilenced Szent Rita tiszteletére

         A kilenced (latinul: novéna): egymás után, megszakítás nélkül kilenc napon át végzett rendszeres ima, amellyel állhatatosságunkat bizonyítjuk Isten előtt.
         Mély áhítattal és Szent Rita, a “reménytelen esetek szószólója” közbenjárásának erejébe vetett nagy bizalommal végezd el a következő imákat! Lehetőleg minden nap végy részt szentmisén és ha lehetséges járulj szentáldozáshoz! Ezekben a napokban gondosan őrizkedj minden bűntől! Napi munkádat ajánld fel a jó Istennek, aki annál inkább meghallgatja könyörgésedet, minél nagyobb bizalommal és minél állhatatosabban imádkozol.

Minden nap így kezd a kilenced imáit: 

Köszöntsd a Megváltót 
  • Isteni Megváltó! Te az Oltáriszentségben istenségeddel és emberségeddel valóban jelen vagy. Mély hódolattal és szeretettel imádlak! – Engedd, hogy hitem egyre élőbb, reményem és bizalmam egyre gyermekibb, irántad való szeretetem egyre bensőségesebb és tevékenyebb legyen, hogy a Te végtelen érdemeid által elnyerjem kegyelmedet és irgalmasságodat. Aki élsz és uralkodol az Atyával és a Szentlélekkel, Isten mindörökké. Amen. 

Újítsd meg keresztényi fogadalmadat
  • Én szegény bűnös, ellene mondok az ördögnek, minden kísértésének és cselvetésének! – Hiszek az Atyaistenben, a Fiúistenben és a Szentlélek-Istenben. Hiszek mindabban, amit az egy, szent, katolikus és apostoli Egyház tanít. Ebben a szent, katolikus hitben megvallom bűneimet a mindenható Istennek, Jézus Anyjának, Máriának, minden kedves szentnek, és beismerem, hogy gyermekkoromtól egész mostanáig gyakran és sokat vétkeztem gondolattal, szóval, cselekedettel és mulasztással. Teljes szívemből bánom minden bűnömet! Ezért bűnbánattal és az alázatos vámossal ismétlem: “Istenem, irgalmazz nekem, bűnösnek!” Ámen. Kérünk, Urunk, hallgasd meg alázatos könyörgéseinket, és bevallott bűneinkért ne büntess meg minket, hanem részesíts bennünket jóságod szerint kimondhatatlan irgalmasságodban, vedd el minden bűnünket, és ments meg bennünket az értük kijáró büntetéstől. Ámen.
A kilenced napi befejező imája 
  • Kedves Szent Rita! A magam bajait olyan nagyoknak és komolyaknak látom! Ha a te életedet szemlélem, érzem, hogy saját gondjaim voltaképpen mennyire jelentéktelenek. Ugyanakkor azt is érzem, hogy mennyire semmi, csüggedt és gyenge vagyok! – De nagyon bízom Benned, mert Te magadról megfeledkezve segítettél másokon. – Segíts rajtam is, és könyörögj érettem, hogy közbenjárásodra növekedjek az Üdvözítő és keresztje iránti szeretetben. Ámen. 

ELSŐ NAP 
Gyermekkorodtól fogva egészen halálodig szeretted Istenben való magányodat. Milyen szívesen kapaszkodtál fel a lakóhelyed fölött magasló sziklacsúcsra,hogy ott a csendben Isten közelében légy! Isten csendjében bontakoztak ki benned egész életedet irányító nagy gondolataid. – Kedves Szent Rita! Segíts nekem, e hajszolt korgyermekének, hogy erőm és akaratom legyen a csendhez, hogy képes legyek kettesben lenni Istennel, hogy a zajló élet ellenére is meghalljam Isten szavát. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája

MÁSODIK NAP 
Kedves Szent Rita! Imáimban csaknem mindig elsősorban magamra és a magam bajaira gondolok. Te viszont imáidban először Isten dicsőítésére és az Ő akaratának felismerésére gondoltál. Te nem így imádkoztál: “én ezt akarom”, “én ezt szeretném”, hanem: “Te, Istenem,mit akarsz, mit tegyek?” – Könyörögj ki számomra egy parányit a te imamódodból, hogy elszakadjak cseppnyi énemtől, és mindinkább azt kérjem, hogy Isten akarata teljesedjék rajtam. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája

HARMADIK NAP 
Kedves Szent Rita! Téged szíved arra ösztökélt, hogy egész életedet szüzességben Istennek szenteld a kolostorban. Isten azt akarta, hogy előbb házasságban élj, és férjed, valamint gyermekeid lelkét megmentsd az örökkévalóság számára. Te Isten szent akaratát követted, és a házasságban kapott feladatokat teljesítetted. Szent Rita! Közbenjárásoddal segíts, hogy ne a magam, hanem Isten tetszése szerint cselekedjem, akármilyen nehéznek tűnik is, mert: “Aki Atyám akaratát teljesíti, az szeret engem” – mondja az Üdvözítő. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája

NEGYEDIK NAP 
Kedves Szent Rita! Te mint gyermek, feleség, szerzetesnő egyszerűségben és igénytelenségben éltél. Sosem panaszkodtál, sőt a szűkös életet további önkéntes önmegtagadással és szüntelen áldozattal toldottad meg. Szégyenkezve állok előtted, ha saját kényelmes életemre tekintek, és ha érzem, milyen nehezemre esik a legcsekélyebb áldozat is. Kedves Szent Rita! Járj közben Istennél értem, hogy bátran vállalni tudjam az önmegtagadást és az áldozatot, ne fáradjak bele a szenvedélyek megfékezésébe és a szellem felemelését elősegítő önmegtagadó életbe. Hadd legyen ezáltal az igaz erény és annak leírhatatlan jutalma az osztályészem. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája

ÖTÖDIK NAP
Kedves Szent Rita! Mennyire türelmes voltál egész életedben! Napról napra, évről évre türelmesen elviselted férjed indulatosságát és igazságtalanságait. Nem fáradtál bele, mert szereteted igaz volt. Kedves Szent Rita! Milyen hamar vesztem türelmemet én! Esdd ki nekem ezt az erényt a keresztek és fájdalmak elviseléséhez, és kérj számomra erőt, hogy mindig újra jó tudjak lenni. Segíts engem igaz szeretetre! Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája 

HATODIK NAP 
 Kedves Szent Rita! Te alázatos voltál. Volt szíved szolgálni. Tudtad, hogy rendalapítód. Szent Ágoston mondása igaz: “A büszkeség a jó cselekedeteket is gáncsolja, és azon mesterkedik, hogy kárba vesszenek.” Büszkeségem miatt mennyi jó veszett kárba, mert nem akartam mások szolgálatára állni! Kedves Szent Rita! Esdd ki számomra az alázatosság szellemét. Mindig emlékeztess arra, hogy valóban szegény bűnös vagyok, és könyörögd ki nekem a helyes önismeretet! Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája 

HETEDIK NAP 
 Kedves Szent Rita! A te életed maga az engedelmesség! Engedelmességből mentél férjhez, még férjed szeszélyeinek is szót fogadtál, a kolostorban a legnagyobb megaláztatások között is engedelmes maradtál. Kedves Szent Rita! Könyörögd ki nekem az engedelmesség szellemét, mert ez Krisztus szelleme, aki engedelmes volt értünk egészen haláláig, mégpedig a kereszthalálig. Kérd Istentől számomra annak felismerését, hogy a megváltás gyümölcseiben engedelmességem mértéke szerint fogok részesülni. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája 

NYOLCADIK NAP 
Kedves Szent Rita! Mennyire szeretted a Megfeszítettet! Minél jobban haladtál a lelkiekben,annál inkább mélyedtél el a kereszt szemléletében, annál kevesebbnek érezted a magad keresztjét, és annál nagyobbnak az Úrét! Végül is égetett a vágy, hogy a kereszthordozásban segíthess az Úrnak, és méltónak találtattál arra, hogy vele együtt viseld a töviskorona fájdalmát. Kedves Szent Rita! Esdd ki nekem a kereszt szeretetét! Imádkozz érettem, hogy a magam keresztje miatt ne feledkezzem meg Krisztus keresztjéről. Segíts, hogy terheimet úgy viseljem, hogy ezzel egy parányit könnyítsek az Úr keresztjén. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája

KILENCEDIK NAP 
Kedves Szent Rita! Ahogy a rózsa csak akkor bontakozik ki, ha a napra néz, úgy a Te életed az illatos rózsáéhoz hasonlóan azért bontakozott ki, mert mindig Krisztusra tekintettél: az Ő szeretetének lángján gyúlt ki szívedben az Isten iránti szeretet tüze. Könyörögj érettem, Szent Rita, hogy én is egyre többet tekintsek Jézusra. Esdd ki számomra a minden áldozatra kész és igaz felebaráti szeretetben megnyilvánuló nagylelkű istenszeretetet. Könyörögj kérésem meghallgatásáért... Miatyánk...
A kilenced napi befejező imája


Hálaadó imádság kérésünk meghallgatása után 


  • Mindenható, örök Isten! Örvendező lélekkel borulok eléd! Szent Rita jóságos és csodálatos közbenjárása által elnyertem azt, amit bízva kértem Tőled. Felséged trónusánál közbenjárt értem e drága szent, és mivel szereted őt, meghallgattad kérésemet. Hálát adok neked nemcsak azért, mert kérésemet teljesítetted, hanem mindazokért a jótéteményekért is, amelyekkel életem folyamán elhalmoztál. Hálát adok Neked, hogy eddig számtalan kísértésből, szorongattatásból, kétségbeejtő helyzetből Szent Rita közbenjárására mentettél ki. Amikor neked hálát adok, örömtől túlcsorduló szívvel gondolok szeretett szolgálódra. Legyen áldott ő, akit a mennyei boldogság oly magas fokára emeltél. Kérlek engedd, hogy vele és minden angyallal, szentjeiddel és választottaiddal mindörökké dicsérjelek és magasztaljalak Téged. Ámen.
Forrás:


* * *
- Egyéb imák Szent Ritához itt taláhatók.
Imazarándoklat Szent Rita sírjához (lélekben), 
hogy erényeit követni tudjuk.

Nincsenek megjegyzések: