Ferenc pápa Csíksomlyón

Reggel fél 7-kor indultunk a csíkszeredai Milleniumi-templomtérről, a keresztaljával. Rá egy félórára elkezdett esni az eső, egész úton zuhogott. Kiértünk a Hármashalom-oltárhoz, elfoglaltuk a nekünk kijelölt szektort.
         Azt tartják, hogy amikor egyházi ünnepnap esik az eső, az Isten áldását jelenti. Minket egy adott pillanatban a felhők is beborítottak, alig lehetett látni az oltárt. Feltűnő módon mindenki jókedvű volt. Voltak köztünk kisgyerekes családok is, a gyerekek hangosan nevettek, és senki sem érezte fáradságot.

Negyed 12-kor megérkezett a pápa, és tett egy körutat a zarándokok között. Lengtek a zászlók, hangos ovációval fogadtuk, és tőlünk két lépésnyire haladt el, és sikerült lefényképeznem!

Elkezdődött a szentmise, az eső is elállt. Csodálatos élmény volt. Mindenki nagy figyelemmel hallgatott...

Amikor a Szentatya elhelyezte a kegyszobor lábánál az ajándékba hozott aranyrózsát, néhány pillanatra mozdulatlan maradt – sokunknak ekkor eredtek el a könnyeink. A kegyelem erőteljesen áradt, és mindenkit megérintett.

Amikor elkezdődött az áldoztatás, a papok körbejártak, magunkhoz vehettük a szentségi Jézust.

A pápai áldás után, s amikor már a himnuszainkat is elénekeltük, vége volt... nekem nagyon rövidnek tűnt, mintha csak 10 percig tartott volna.

Elindultunk hazafelé. Kiderült, sokkal nehezebb, mint kifelé menet. Inkább Nagysomlyó felé kerültünk egy jó nagyot, mi is meg ne csússzunk–fürödjünk a sártengerben. Ahol hirtelen megtört a hegyoldal, valóságos kis szökőkutak keletkeztek, mindenhol folyt, bugyborékolt a víz. Megható volt látni a fiatalok és a csendőrök segítségét.

A nap is kisütött, mire hazaértünk a ruháink és a hátizsákjaink megszáradtak.

Hálát adok Istennek és a Csíksomlyó-i Szűzanyának, hogy ott lehettem.

További bejegyzések a pápaplátogatásról:

Ferenc pápa homíliája és miseruhája

Jakubinyi György érsekünk köszönete és ajándéka

Ima az aranyrózsás csíksomlyói Szűzanyához és az aranyrózsa története

Ferenc pápa Csíksomlyói látogatásának tiszteletére Virágkarnevál-kiállítás + Szent László király ereklyéje a Makovecz-tervezte Milleniumi templomban.

2019 június 6-án megérkezett a Fatimai Szűzanya egyik vándorszobra, a távoli Fülöp-szigetekről, a Két Szent Szív szerzeteseinek a kiséretében.

A csíkszeredai Szakszervezetek Művelődési Házában pünkösdi Mária-kiállítás nyílt, tíz napig volt látogatható.

A Magyar Kurír portálról:

Ez már Böjte Csabának is sok volt – Választ írt a csíksomlyói pápalátogatást ért támadásra

Mit ebédelt Ferenc pápa Csíksomlyón?

Ferenc pápa homíliája Balázsfalván

A püspökökről, akiket Ferenc pápa ma boldoggá avatott Balázsfalván

Ferenc pápa megindító búcsúmondata a hazaúton – Keresztülutaztam egész Erdélyen: lenyűgöző szépség!

A Főtér portálról:

Rácsodálkozott az erdélyiek civilizáltságára a bukaresti sajtó, egy gramm szemét nem maradt utánunk.