2021. máj. 3.

József, az ács, az Istennel beszél

Magasságos, 
Te tudod: nehéz ez az apaság, 
Amit az én szegény vállamra tettél. 
Apja volnék, - és mégsem az vagyok. 
Ez a gyermek... ha szemébe tekintek, 
Benne ragyognak nap, hold, csillagok. 
Anyja szemei s a Te szemeid, 
Istenem, a Te szemeid azok. 
Gyönyörűséges és szörnyű szemek, 
Oly ismerősek, s oly idegenek... 
Ez az ács-műhely... ezek a forgácsok... 
Mit tehettem érte?... mit tehetek? 
Én tanítottam fogni a szerszámot, 
Mégis rá fogják majd a kalapácsot. 
Úgy félek: mi lesz? 
Most is ki tudja, merre kóborog, 
Tekintetétől tüzet fog a műhely, 
Tüzet a világ,. s egyszer ellobog. 
Ó, jó volt véle Egyiptomba futni 
S azután is óvni a lépteit, 
Fel a templomig, Jeruzsálemig, 
Míg egyszer elmaradt... 
Ó, jó volt, míg parányi rózsaujja 
Borzolta szürkülő szakállamat, 
Ezüst nyomot hagyott már akkor is, 
Komoly nyomot parányi rózsaujja. 
S most olyan más az útja... 
Vezetném és Ő vezet engemet. 
Csak azt tudom, a Te utadon jár, 
Magasságos, 
De ki tudja a Te ösvényedet? 
Te vagy az atyja, - én senki vagyok, 
Az Evangéliumban hallgatok, 
S hallgat rólam az Evangélium.

Reményik Sándor: 
József, az ács, az Istennel beszél 
(1932)

További bejegyzések Szent Józsefről ezen a linken!

Nincsenek megjegyzések: