tag:blogger.com,1999:blog-1312710355892557584.post6245109145199810376..comments2024-03-28T23:18:03.386+02:00Comments on Mindennapok: A családfa gyógyítása (Tisztítótűz -5)Apulchrahttp://www.blogger.com/profile/08361927641952752353noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1312710355892557584.post-90445472734902186262010-01-17T01:13:46.932+02:002010-01-17T01:13:46.932+02:00Nos, igenis fogalom egy tény meghatározására:). El...Nos, igenis fogalom egy tény meghatározására:). Elolvastam a katekizmust, de ott sincsen túl részletes leírás :). Nem a szenvedést kritizálja az ex-érsek, hanem az "önmagáért való szenvedés képét": nem egyszerű fizikai fájdalmakról van szó (pl. ha az ember megégeti a kezét), hanem inkább arról, hogy ahogy egyre tisztább a lélek, úgy lesz rajta az egyre csökkenő bűn is egyre feltűnőbb, így fájdalmasabb.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1312710355892557584.post-77841690992138556862010-01-16T11:26:22.209+02:002010-01-16T11:26:22.209+02:00A jezsuiták bölcseleti teológiaja néha hitellenes,...A jezsuiták bölcseleti teológiaja néha hitellenes, ott van a KEK és a pápai megnyilatkozások, a Hittani Kongregáció előtt, a te bejegyzésed szerint, az könyv nem állná meg a helyét. Nem fogalom, hanem tény a purgatórium. Krisztus a mi bűneinkért halt meg, és aki megbánja és meggyónja a bűneit, annak valóban van "esélye" Reinkarnáció nincs, még egy esély nincs, micsoda megfogalmazás ettől a Martinitől ... Nem szeretik az emberek hallani az "ítélet" szót, már Szent Pál idejében is így volt: (ApCsel 24,25) "Amikor azonban az igazságosságról, az önmegtartóztatásról és az eljövendő ítéletről beszélt, Félix megrettenve félbeszakította: „Most elég, mehetsz. Majd alkalomadtán hívatlak."<br /><br />Isten Szent, nincs benne semmi folt, a lélek a háromszorosan Szent előtt látja minden foltját. Akik nem halálos bűnben halnak meg, azok önmagunktól mennek a purgatóriumba, ahol "tűzben" tisztulnak meg, ez a tűz pedig vágy Isten látása után, ezt jó elkezdeni már itt a földön. Minden bűnnek megvan a következménye, nincs miért áltassuk magunkat, a bűnbánat szentsége által Isten megbocsát, de a nyoma a lelkünkön. A KEK-ben bővebben és pontosabban olvashatsz erről: (1030-1032). Nem tudom vállalni a blogomon a hitoktatást:-))))<br /><br />Nagyon sok szent, mint pl. Szent Fausztina nővér is LÁTTA a szegény lelkeket, akik ebben a tűzben égtek és imát kértek tőle.<br /><br />Kár meglepődni, és elnapolni, hogy majd csak a halálunk után...Apulchrahttps://www.blogger.com/profile/08361927641952752353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1312710355892557584.post-62004996973564983912010-01-16T04:40:41.051+02:002010-01-16T04:40:41.051+02:00Éppen a napokban olvastam Martini jezsuita szerzet...Éppen a napokban olvastam Martini jezsuita szerzetesnél, hogy mivel a Pulgatórium nem szentírási, hanem egyházi-hagyományi "fogalom", amelynek alapja az a remény(?), hogy Isten ad még esélyt, ezért inkább úgy lehetne elképzelni, hogy Isten ott nem bünteti (égeti, kínozza, stb...) a lelkeket, hanem elsősorban inkább "terápiát" alkalmaz, hogy rádöbbentse őket bűneikre és Istent határtalan szeretetére. Hiszen a büntetésnek önmagában semmi értelme nincs (csak néha gondolhatták így a középkor egyes fázisaiban és a 19. században).Anonymousnoreply@blogger.com