2011. okt. 24.

A csendben

Fiam, amennyire magadból képes vagy kilépni, olyan mértékben épülhetsz énbelém.
Amint belső békét ad az, ha odakint semmire sem vágyol, épp úgy, ha belsőleg önmagadtól elszakadsz, Istenhez kapcsolódol.
Azt szeretném, hogy megtanuld önmagad teljes megtagadását, s hagyatkozz az én akaratomra ellenkezés vagy zúgolódás nélkül.
Kövess engem.
Én vagyok az út, az igazság és az élet.
Út nélkül sehová sem lehet eljutni, igazság nélkül nincs megismerés, élet nélkül nem élhetsz.
Én vagyok az út, amelyen járnod kell, az igazság, akinek hittel tartozol, az élet, amelyen kívül másban nem érdemes reménykedned.
Én vagyok az eltéríthetetlen út, a csalhatatlan igazság, a soha véget nem érő élet.
Nyílegyenes út, végső igazság, igaz élet, boldog élet, teremtetlen élet.
Ha megmaradsz az én utamon, megismered az igazságot, az igazság szabaddá tesz, és eljutsz az örök életre.
Ha az életre be akarsz jutni, tartsd meg a parancsolatokat.
Ha az igazságot meg akarod ismerni, higgy nekem.
Ha tökéletes akarsz lenni, add el mindenedet.
Ha tanítványom akarsz lenni, tagadd meg önmagadat.
Ha a boldog életet meg akarod nyerni, vesd meg a mostanvalót.
Ha a mennyben koronát akarsz, a földön alázd meg magad.
Ha velem akarsz uralkodni, hordozd velem együtt a keresztet.

Mert csak a kereszt szolgái találják meg a boldogságnak és az igaz világosságnak útját. 




(Kempis Tamás: Krisztus követése, III./56./1)

3 megjegyzés:

Mirjam írta...

Ez a lenti kép különösen szép...

Per Spegulo írta...

No! Végre! Valaki újra felfedezi Kempis Tamást? Ujjongva vigadok, köszönöm. Erre az oldalra mindig örömmel jövök, annyi lelki kincset és áldást kapok Önöktől, hogy nem is tudom megköszönni. A Jóisten áldja meg Önöket és a Karmelita Rendet ezért!

Apulchra írta...

@Mirjam, ez a Szent Anna kápolna a Szent Anna tó partján, kép balfelén lenne a tó:-) Hatalmas ősrégi "fenyőkatedrálisok" vannak ott, de érthetőbb lesz mindjárt, ha megnézed az albumban a képeket:
https://picasaweb.google.com/116076433735779104854/SzentAnnaTava20080831?authuser=0&feat=directlink


@Per Spegulo, jelentem:-), hogy dr. Jelenits István által fordított Kempis Tamás könyvem ronggyá olvasva:-) a negyedik kiadás, kb. 1999-től van meg nekem. Isten áldja, örvendek, hogy Ön is szereti olvasni Krisztus követését!!! Magán- lelkigyakorlatot, -rekollekciót el sem tudok képzelni, a Biblia után ezt a kis könyvet szoktam igen gyakran olvasgatni.